Tytuł: PIKEFINDER - Forum wędkarskie - Forum o szczupakach - Forum szczupakowe :: RUGIA 2019

Dodane przez Zbigniew Kapustynski dnia 18.05.2019 07:41
#69

Przyszła pora na krótką relację z wyprawy majowej.
Ekipa 3 osobowa. Krzysiek
www.pikefinder.pl/images/photoalbum/album_18/szczupak_pike_5cdf8ea50a265_pikefinder.jpg
Robert i ja.
www.pikefinder.pl/images/photoalbum/album_18/szczupak_pike_5cdf8eafdffc8_pikefinder.jpg
Zaczęliśmy połowy od niedzieli. Pogoda była w miarę i nawet ryby trochę żerowały. W ten pierwszy dzień złowiliśmy 11 szczupaków(największy 95) i belony(ilość nieograniczona)
www.pikefinder.pl/images/photoalbum/album_18/szczupak_pike_5cdf8f414b10a_pikefinder.jpg
www.pikefinder.pl/images/photoalbum/album_18/szczupak_pike_5cdf8f4ff0bc0_pikefinder.jpg
www.pikefinder.pl/images/photoalbum/album_18/szczupak_pike_5cdf8f5eaf2fb_pikefinder.jpg
Jednak następne dni cały czas był arktyczny zimny wiatr i nie tak wyobrażaliśmy sobie ten majowy wypad.
Z każdym dniem, szczupaki coraz słabiej żerowały i zdarzył się jeden dzień bez brania.
Wróciliśmy wcześniej na bazę i zrobiliśmy sobie przerywnik od machania wędkami.
W roli głównej wystąpił Krzysztof, który w profesjonalny sposób uwędził belony.
Nie jadłem nigdy tej ryby i jestem mile zaskoczony jej dobrym smakiem.
www.pikefinder.pl/images/photoalbum/album_18/szczupak_pike_5cdf903be4322_pikefinder.jpg
www.pikefinder.pl/images/photoalbum/album_18/szczupak_pike_5cdf8ee04b3dd_pikefinder.jpg
www.pikefinder.pl/images/photoalbum/album_18/szczupak_pike_5cdf8ef3f36a1_pikefinder.jpg<br />
[img]<br />
[img]http://www.pikefinder.pl/images/photoalbum/album_18/szczupak_pike_5cdf8f3333da4_pikefinder.jpg
www.pikefinder.pl/images/photoalbum/album_18/szczupak_pike_5cdf905dd3cc1_pikefinder.jpg
Wracając do połowów, szczupaki były bardzo mało aktywne, było mało wyjść dużych ryb przy łodzi. Zazwyczaj najwięcej dużych ryb łowi się na płytkiej wodzie, ale w czasie naszego pobytu trzymały się głębszych miejsc (2-3 metry) i nosy miały opuszczone w dół ignorując nasze przynęty. Do tego było mało miejscówek, na których były obecne a objechałem ich naprawdę dużo.Temperatura wody była około 9 stopni i miejscami dochodziła do 10,9.
Trochę pobudziły się w ostatnim dniu w niedzielę, ale też były to osobniki dochodzące do 80 cm.
Próbowaliśmy też znaleźć szczupaki na głębszym miejscach przy torach wodnych (3,5-5,5m) lecz nie mieliśmy ani jednego brania.
Jak na maj na Rugii, trafiliśmy na słaby okres żerowania, ale ci co tam łowią wiedzą, że można trafić na takie dni i w żadnym wypadku nie trzeba z tego powodu popłakiwać.
Zresztą w Polsce była podobna pogoda i moi koledzy 11 maja zorganizowali na jeziorze zawody szczupakowe ( 14 zawodników) i wrócili do portu bez złowionej ryby.