PIKEFINDER - Forum wędkarskie - Forum o szczupakach - Forum szczupakowe - Forum dyskusyjne: Serwis kołowrotków Ryobi, Spro, Dragon, Penn, Okuma, Daiwa, Shimano.
Aby w pełni korzystać z serwisu ../ należy się zarejestrować.
Można to zrobić
TUTAJ
Zapraszamy na PIKEFINDER - Forum wędkarskie - Forum o szczupakach - Forum szczupakowe
Ten aplet jest widoczny tylko dla niezarejestrowanych użytkowników!

Sierpień 2018
Łowca Ryby Miesiąca
DTC

PikeFinder

Wszystko o szczupaku

Fora partnerskie

Ostatnio dodane fotki

grzyby
Szczupaczyca 116
Odlot

2017
Łowca Ryby Roku
Łukasz Szlafka

PikeFider

Nasz Banner

PikeFider

Translate

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Aktualnie na stronie

· Goście: 2

· Użytkownicy:


· Łącznie użytkowników: 1,309

· Najnowszy użytkownik: szymanek69

Stop sieciom w PZW



Złóż życzenia urodzinowe

Zobacz temat

 Drukuj temat
Serwis kołowrotków Ryobi, Spro, Dragon, Penn, Okuma, Daiwa, Shimano.
Przemo
Z uwagi na to że zajmuję się serwisem kołowrotków wędkarskich i wielu kolegom może zależeć by po sezonie swój kołowrotek/kołowrotki poddać serwisowi: wszystko wymyć, dać nowy smar, wyregulować, wyeliminować możliwe do skasowania luzy, poprawić pracę zbijaka kabłąka oraz hamulca postanowiłem założyć temat, w którym każdy będzie mógł zobaczyć co w jego kołowrotku było przed serwisem, co zostało zrobione i jak kołowrotek wygląda po serwisie. Dla wielu chcących samemu przeserwisować sobie swój kołowrotek ten temat może być przydatny jako poglądowy. Serwisowane przeze mnie kołowrotki Spro, Ryobi, Dragon, Okuma i Penn smarowane są smarem i oliwką Penn, kołowrotki Daiwa i Shimano smarami Shimano DG 13 (przekładnia/mimośród) i DG06 (wormshaft). Na wszystkie tarcze hamulcowe w każdym z kołowrotków nakładam smar Shimano Drag Grease. Chętnych, którzy chcieli by poddać swoje kołowrotki serwisowi zapraszam na priv.

Przykładowe serwisy będę pokazywał i opisywał w blogu.
 
Przemo
Spro blue arc - stan względny, przekładnia w nawet niezłym stanie, mazidło było w środku, wszystko umyte, przekładnia posmarowana shimano Dg13, worm Dg06, w boczkach kabłąka widać co było, również poszło nowe smarowidło, łożysko w rolce wymienione na ezo smr nierdzewne. Hamulec wyczyszczony i posmarowany shimano star drag grease. Luzy skasowane, został nieeliminowalny na nicie korby. W knobie też przeczyszczone i posmarowane. Kręci lekko i cicho.

pikefinder.pl/upload_img/38062_DSC_0202.JPG

pikefinder.pl/upload_img/03754_DSC_0203.JPG

pikefinder.pl/upload_img/61837_DSC_0205.JPG

pikefinder.pl/upload_img/89124_DSC_0206.JPG

pikefinder.pl/upload_img/81746_DSC_0207.JPG

pikefinder.pl/upload_img/81290_DSC_0208.JPG

pikefinder.pl/upload_img/64083_DSC_0209.JPG

pikefinder.pl/upload_img/82306_DSC_0210.JPG

pikefinder.pl/upload_img/73216_DSC_0211.JPG

pikefinder.pl/upload_img/80479_DSC_0212.JPG

pikefinder.pl/upload_img/50742_DSC_0213.JPG

pikefinder.pl/upload_img/08519_DSC_0214.JPG

pikefinder.pl/upload_img/76820_DSC_0215.JPG

pikefinder.pl/upload_img/51624_DSC_0216.JPG
 
Przemo
Tica Libra 2500 - kręciła kiepsko, wyglądała w środku tez kiepsko, wszystko pomyte, posmarowane także smarami shimano, łozysko w rolce zamienione na ezo smr nierdzewne, skasowane luzy, hamulec wyczyszczony i posmarowany, w boczkach kabłąka również zrobiony porządek, właściciel zgłaszał że kabłąk słabo mu się zamyka a to oznacza że zbijak kiepsko działał, już jest wszystko ok, młynek teraz kręci równie dobrze jak spro.

pikefinder.pl/upload_img/30965_DSC_0217.JPG

pikefinder.pl/upload_img/96830_DSC_0218.JPG

pikefinder.pl/upload_img/68201_DSC_0219.JPG

pikefinder.pl/upload_img/18509_DSC_0220.JPG

pikefinder.pl/upload_img/75840_DSC_0221.JPG

pikefinder.pl/upload_img/61793_DSC_0222.JPG

pikefinder.pl/upload_img/16057_DSC_0223.JPG

pikefinder.pl/upload_img/39648_DSC_0224.JPG

pikefinder.pl/upload_img/63479_DSC_0225.JPG

pikefinder.pl/upload_img/48106_DSC_0226.JPG
 
Przemo
Shimano stradic 1000K hg z 2015 roku, młynek niewiele łowiony, właściciel zgłosił że sprawia wrażenie jak by był suchy, miał mało smaru i faktycznie bogato go nie było ale też nie najgorzej, mimo to skoro już otworzyłem to serwis zrobiony, tutaj mam niespodziankę dla właściciela bo gratis ma zamienioną plastikową tulejkę z podstawy worma na łożysko i plastikową tuleję z pod szpuli również na łożysko, tulejki spakowałem do pudełka w woreczek z zapasowymi podkładkami, dołożyłem też jedną z podkładek na oś bo na szpuli widzę zbyt w górę układa linkę młynek, trzeba będzie potestować ew poroszadować jeszcze podkładkami tzn. ich grubością z tych zapasowych gdyby nadal zbyt wysoko układał. Boczki kabłąka były suchutkie, skorygowałem. Wszystko widać na foto. Dla tych co twierdzą że w modelu stradic K z 2015 roku łożysko jest jednym elementem z rolką (ponoć patent shimano by kupować całą rolkę nową jak zacznie w niej łożysko szumieć) - owszem jest to wizualnie jeden element ale ja potrafię to rozebrać i wymienić łożysko po czym ponownie złożyć, w tym kołowrotku zgodnie z decyzją właściciela w rolce łożysko wymieniane nie było.

pikefinder.pl/upload_img/46078_DSC_0227.JPG

pikefinder.pl/upload_img/52930_DSC_0228.JPG

pikefinder.pl/upload_img/13059_DSC_0229.JPG

pikefinder.pl/upload_img/04612_DSC_0230.JPG

pikefinder.pl/upload_img/86094_DSC_0231.JPG

pikefinder.pl/upload_img/43876_DSC_0232.JPG

pikefinder.pl/upload_img/29308_DSC_0233.JPG

pikefinder.pl/upload_img/81604_DSC_0234.JPG

pikefinder.pl/upload_img/98137_DSC_0235.JPG

pikefinder.pl/upload_img/23058_DSC_0236.JPG

pikefinder.pl/upload_img/83159_DSC_0237.JPG

pikefinder.pl/upload_img/03572_DSC_0238.JPG
 
Lukasz Szlafka
Powiedz kolego jak mniej więcej wygląda cenowo takie przesmarowanie kolowrotka. Samo smarowanie,z kasowaniem luzów, wymiana łożysk. Wiadomo że wszystko zależy od egzemplarza ,ale tak +/-
<',)))>< Gofer
 
robeRTS
Chętnie poczynam i podszkolę się w tym temacie. Przedwczoraj rozkręciłem swojego
Browning Midas i chyba dałem niepotrzebnie na przekładnie gęsty smar Jaxon taki
kupiony w sklepie wędkarskim. Dzisiaj rano było tylko +2 smar zgęstniał i kołowrotek
ciężko kręcił.Angry
Mam pytanie w czym najlepiej myć części kołowrotka i co mogło spowodować to , że kołowrotek ciężej chodził
 
Przemo
Lukasz Szlafka napisał(a):

Powiedz kolego jak mniej więcej wygląda cenowo takie przesmarowanie kolowrotka. Samo smarowanie,z kasowaniem luzów, wymiana łożysk. Wiadomo że wszystko zależy od egzemplarza ,ale tak +/-
Faktycznie zależy to od kołowrotka i indywidualnie to oceniam w zależności co jest do zrobienia, taki standard bez wymiany czegokolwiek czyli sam serwis 30 zł. Łożyska jeśli trzeba wymieniać to też zależy czy ezo stalowe w środek a w rolkę ezo smr nierdzewne czy wszędzie nierdzewne. Do tego dochodzi 14-16 zł za pp w zależności od wagi paczki.

robeRTS Smar jaxona to jeden z najgorszych jaki można dać w kołowrotek szczególnie jeśli dostanie się na oś w pinion lub w oporówkę gdzie smaru nie ma być prawa.Myję w benzynie ekstrakcyjnej.
 
Lukasz Szlafka
Będę miał TP 4000Mg do przesmarowania i Red Arc 4000 i tu pytanie czy nie warto podeprzeć na łożysku korby i wymienić w rolce na nierdzewkę, a może coś jeszcze?
Ale to dopiero w styczniu-lutym jak się wyłowię Smile
<',)))>< Gofer
 
Kris
robeRTS napisał(a):

Chętnie poczynam i podszkolę się w tym temacie. Przedwczoraj rozkręciłem swojego Browning Midas i chyba dałem niepotrzebnie na przekładnie gęsty smar Jaxon taki kupiony w sklepie wędkarskim. Dzisiaj rano było tylko +2 smar zgęstniał i kołowrotek ciężko kręcił.Angry
Mam pytanie w czym najlepiej myć części kołowrotka i co mogło spowodować to , że kołowrotek ciężej chodził

pikefinder.pl/upload_img/47823_unnamed (1).jpg
Robert ja tego oleju używam ,kupiłem w sklepie myśliwskim Tak Trzymać nie spowalnia kołowrotka przy ujemnych temperaturach i jest praktycznie do wszystkiego .Oryginalny olej Shimano lub każdy inny zachowujący wysokie parametry w ujemnych temperaturach .

pozdrawiam Kris
Edytowane przez Kris dnia 05.11.2016 15:16
 
Przemo
Kris są tacy co młynki smarują tawotem, później jak młynek trafia na serwis bo coś z nim nie tak i jego właściciel dowiaduje się że przekładnia do wymiany zaczyna się płacz bo koszty rosną, tak samo jest z oliwą jaką stosujesz, ją można dać ale dobrej klasy na oś główną i tylko tam, na przekładni powinien być smar bo kołowrotek to nie skrzynia biegów w aucie.

Gofer jak się zdecydujesz będziemy szczegóły na priv ustalać.
 
Lukasz Szlafka
Kris dlatego twoja Stella chodzi jak Zetor Smile
Oliwa jest dobra do sałatek Smile
<',)))>< Gofer
 
robeRTS
Znalazłem na allegro taki smar Penn Precision Reel Grease.
Czy będzie ok. do kołowrotków Browning Konger Dragon ?
 
robeRTS
Kris napisał(a):

robeRTS napisał(a):

Chętnie poczytam i podszkolę się w tym temacie. Przedwczoraj rozkręciłem swojego Browning Midas i chyba dałem niepotrzebnie na przekładnie gęsty smar Jaxon taki kupiony w sklepie wędkarskim. Dzisiaj rano było tylko +2 smar zgęstniał i kołowrotek ciężko kręcił.Angry
Mam pytanie w czym najlepiej myć części kołowrotka i co mogło spowodować to , że kołowrotek ciężej chodził


Robert ja tego oleju używam ,kupiłem w sklepie myśliwskim Tak Trzymać nie spowalnia kołowrotka przy ujemnych temperaturach i jest praktycznie do wszystkiego .Oryginalny olej Shimano lub każdy inny zachowujący wysokie parametry w ujemnych temperaturach .


pozdrawiam Kris




Dzięki Krisu za info skorzystam z Pena albo Shimano
 
Przemo
robeRTS napisał(a):

Znalazłem na allegro taki smar Penn Precision Reel Grease.
Czy będzie ok. do kołowrotków Browning Konger Dragon ?

Będzie dobry, dobrze by było byś kupił sobie również oliwkę penna bo na wałek wormshaftu pasowało by odrobinę smar rozrzedzić by nie zamulić pracy kołowrotków a na oś główną w pinion dać samą oliwkę, na przekładnię smar w czystej postaci. Zawsze możesz spakować po zakończonym sezonie i przysłać do mnie, zobaczysz swoje młynki wówczas w tym temacie.

Mam prośbę nie cytujcie proszę zdjęć bo to rozwleka bardzo temat.
 
Przemo
Banax - ogólnie pracujący ładnie przed serwisem, lekko, w miarę cicho. Po otworzeniu okazało się że śruba mocująca kosz wodzika do osi prawie odkręcona, na ostatnim gwizdku trafił więc do mnie. Problem był z oporówką bo przepuszczała i nic dziwnego (widać na foto), wszystko pomyte, posmarowane DG13, tarcze hamulca również tyle że shimano star drag grease, bo były suche, w boczkach kabłąka również posprzątane, teraz zbijak działa jak należy. Skasowany luz wzdłużny na korbie. Łożyska w rolce miałem nie wymieniać to nie wymieniłem ale wyczyścić wypadało. Miałem odesłać młynek tydzień temu ale niestety wynikła taka sytuacja prywatna, że nie mogłem więc dodatkowo w gratisie całkiem zamieniłem koledze w młynku mosiężne tulejki z worma na łożyska ezo smr nierdzewne - a co niech ma. Młynek pracuje moim zdaniem na tyle zadowalająco, że spokojnie nim można z przyjemnością wędkować.

pikefinder.pl/upload_img/69184_DSC_0186.JPG

pikefinder.pl/upload_img/75902_DSC_0187.JPG

pikefinder.pl/upload_img/45907_DSC_0188.JPG

pikefinder.pl/upload_img/19254_DSC_0190.JPG

pikefinder.pl/upload_img/16092_DSC_0191.JPG

pikefinder.pl/upload_img/53098_DSC_0189.JPG

pikefinder.pl/upload_img/72389_DSC_0192.JPG

pikefinder.pl/upload_img/76149_DSC_0193.JPG

pikefinder.pl/upload_img/20714_DSC_0195.JPG

pikefinder.pl/upload_img/80453_DSC_0197.JPG

pikefinder.pl/upload_img/37210_DSC_0199.JPG

pikefinder.pl/upload_img/14987_DSC_0200.JPG

pikefinder.pl/upload_img/54068_DSC_0201.JPG

pikefinder.pl/upload_img/58369_DSC_0203.JPG

pikefinder.pl/upload_img/57061_DSC_0205.JPG

pikefinder.pl/upload_img/38429_DSC_0206.JPG

pikefinder.pl/upload_img/47391_DSC_0207.JPG

pikefinder.pl/upload_img/23948_DSC_0208.JPG

pikefinder.pl/upload_img/83750_DSC_0209.JPG
 
Przemo
Daiwa Caldia 3500 x. Młynek ponoć po serwisie wykonanym przed sprzedażą kołowrotka obecnemu właścicielowi. Cóż serwis wiele pozostawia do życzenia. Smaru nawalone łopatą, rolka stała, nie kręciła się wogóle, podkładki zamiast pod łożyskiem na kole zębatym założone były na łożysko, luz poprzeczny przekładni oraz luz na gnieździe korby wogóle nie skasowany. Rolka zrobiona, łożysko nowe ezo smr nierdzewne, dołożone dwie podkładki dystansujące jakich brakowało i dlatego rolka nie pracowała, w boczkach zbijaka kabłąka pomyte i posmarowane ile potrzeba, tarcze hamulcowe smarowane chyba nie były wcale bo suchutkie prawie, dostały mazidełko, na teście hamulca obecnie młynek opada pod swoim ciężarem. Wszystkie bebeszki pomyte i posmarowane DG13. Skasowany luz poprzeczny przekładni i wzdłużny w gnieździe korby. Ogólnie niezły młynek choć lekko to on u poprzedniego właściciela/li nie pracował bo przekładnię minimalnie już słychać. Foto poniżej pokazuje serwis i po serwisie.

pikefinder.pl/upload_img/92714_DSC_0165.JPG

pikefinder.pl/upload_img/67154_DSC_0167.JPG

pikefinder.pl/upload_img/34016_DSC_0168.JPG

pikefinder.pl/upload_img/07941_DSC_0169.JPG

pikefinder.pl/upload_img/03417_DSC_0170.JPG

pikefinder.pl/upload_img/83274_DSC_0171.JPG

pikefinder.pl/upload_img/47860_DSC_0174.JPG

pikefinder.pl/upload_img/25634_DSC_0175.JPG

pikefinder.pl/upload_img/18730_DSC_0176.JPG
 
Przemo
Penn Spinfisher V 7500 - wszystko widać na foto, łożyska zgodnie z życzeniem właściciela wszystkie włącznie z tym w rolce były myte i smarowane. Ogólnie młynek w niezłym stanie, przekładnia nie zajechana, oporówka przepuszczała ale nic dziwnego, wiadro smaru w niej było, wszystko pomyte, poczyszczone, posmarowane gdzie trzeba i ile trzeba.

pikefinder.pl/upload_img/68427_DSC_0199.JPG

pikefinder.pl/upload_img/47830_DSC_0203.JPG

pikefinder.pl/upload_img/50934_DSC_0204.JPG

pikefinder.pl/upload_img/43518_DSC_0205.JPG

pikefinder.pl/upload_img/35019_DSC_0206.JPG

pikefinder.pl/upload_img/97836_DSC_0208.JPG

pikefinder.pl/upload_img/39581_DSC_0210.JPG

pikefinder.pl/upload_img/92571_DSC_0211.JPG

pikefinder.pl/upload_img/91457_DSC_0212.JPG

pikefinder.pl/upload_img/38927_DSC_0214.JPG

pikefinder.pl/upload_img/08297_DSC_0216.JPG

pikefinder.pl/upload_img/52916_DSC_0217.JPG

pikefinder.pl/upload_img/61342_DSC_0218.JPG

pikefinder.pl/upload_img/36140_DSC_0219.JPG

pikefinder.pl/upload_img/01487_DSC_0220.JPG

pikefinder.pl/upload_img/18027_DSC_0221.JPG

pikefinder.pl/upload_img/29530_DSC_0222.JPG

pikefinder.pl/upload_img/34729_DSC_0224.JPG
 
Przemo
Daiwa Ballistic 3000 sh. Przekładnia posmarowana smarem Shimano DG 13, tarcze hamulcowe smarem Daiwa 104, w boczkach kabłąka - zbijak również posmarowany smarem Daiwa 104. Śruba koła mimośródu jak i te z wklejona na klej do gwintów. Kołowrotek pracuje leciutko, cichutko, korba opada pod ciężarem własnym. Tulejki plastikowe w rolce zamienione na łożyska ezo smr nierdzewne. W przedostatnim rzędzie zdjęć widać na dwóch zdjęciach od lewej iż tej w daiwie jest zabezpieczenie jakie należy zdjąć by wyjąć koło główne z łożyskiem na prawej stronie. Naturalnie należy je ponownie założyć. Jest też na kole głównym uszczelka gumowa widoczna na pierwszym zdjęciu od góry wśród elementów mechanizmu.

pikefinder.pl/upload_img/76580_DSC_0130.JPG

pikefinder.pl/upload_img/35870_DSC_0131.JPG

pikefinder.pl/upload_img/46870_DSC_0132.JPG

pikefinder.pl/upload_img/52104_DSC_0133.JPG

pikefinder.pl/upload_img/89465_DSC_0134.JPG

pikefinder.pl/upload_img/54079_DSC_0135.JPG

pikefinder.pl/upload_img/19503_DSC_0136.JPG

pikefinder.pl/upload_img/90368_DSC_0137.JPG

pikefinder.pl/upload_img/73984_DSC_0138.JPG

pikefinder.pl/upload_img/25460_DSC_0139.JPG

pikefinder.pl/upload_img/46829_DSC_0140.JPG

pikefinder.pl/upload_img/91826_DSC_0141.JPG

pikefinder.pl/upload_img/27830_DSC_0142.JPG
 
Przemo
Ryobi Apllaus VS 2000i Made in Japan. Młynek źle wyregulowany jeśli chodzi o pracę przekładni, wszystkie łożyska szumiące, do oporówki zajrzeć sie nie chciało co widać na foto, posmarowany kiepsko smarem pena, nawalone jakiegoś smaru na wierzch na śruby w szpuli a tarcze hamulca były suchutkie w obu szpulach. Chodził tragicznie, przekładnia terkotała, szumiała podobnie jak łożyska. Co dla mnie ważne to przekładnia nie jest zużyta w najmniejszym stopniu, wygląda jak nowa. Od byłego już właściciela wiem że młynek był z 20 razy na rybach od nowości a jest chyba już pełnoletni. Ogólnie w bardzo dobrym stanie mechanicznym tylko kiepsko przeserwisowany, wizualnie ok. Wszystko zrobiłem od nowa, po swojemu, spasowałem i wyregulowałem przekładnię, skasowałem luz jaki był pomiędzy pinionem a łożyskiem, umyłem, posmarowałem, zamieniłem wszystkie łożyska na ezo smr nierdzewne, rozebrałem, umyłem i złożyłem oporówkę. Dostał smar i oliwkę Ardent.

pikefinder.pl/upload_img/76590_DSC_0012.JPG

pikefinder.pl/upload_img/82741_DSC_0013.JPG

pikefinder.pl/upload_img/72136_DSC_0015.JPG

pikefinder.pl/upload_img/94835_DSC_0016.JPG

pikefinder.pl/upload_img/60219_DSC_0017.JPG

pikefinder.pl/upload_img/01295_DSC_0018.JPG

pikefinder.pl/upload_img/91463_DSC_0019.JPG

pikefinder.pl/upload_img/70258_DSC_0020.JPG

pikefinder.pl/upload_img/43028_DSC_0021.JPG

pikefinder.pl/upload_img/20491_DSC_0022.JPG

pikefinder.pl/upload_img/81047_DSC_0023.JPG
 
Przemo
Kilka poglądowych foto co jeszcze lądowało u mnie na serwisie.

pikefinder.pl/upload_img/68134_DSC_0001.JPG

pikefinder.pl/upload_img/50981_DSC_0059.JPG

pikefinder.pl/upload_img/03514_DSC_0024.JPG

pikefinder.pl/upload_img/82534_DSC_0345.JPG

pikefinder.pl/upload_img/56042_DSC_0007.JPG

pikefinder.pl/upload_img/84369_DSC_0001.JPG

pikefinder.pl/upload_img/43625_DSC_0001.JPG

pikefinder.pl/upload_img/09746_DSC_0006.JPG

pikefinder.pl/upload_img/79302_DSC_0009.JPG

pikefinder.pl/upload_img/30976_DSC_0030.JPG

pikefinder.pl/upload_img/94623_DSC_0002.JPG

pikefinder.pl/upload_img/97632_DSC_0001.JPG

[url=http://pikefinder.pl/upload_img/39540_mikado 1.jpg]pikefinder.pl/upload_img/39540_mikado 1.jpg[/url]

pikefinder.pl/upload_img/30491_hegemon.jpg

pikefinder.pl/upload_img/39625_DSC_0307.JPG

pikefinder.pl/upload_img/78264_DSC_0022.JPG

pikefinder.pl/upload_img/58703_DSC_0014.JPG

pikefinder.pl/upload_img/01673_DSC_0329.JPG

pikefinder.pl/upload_img/28956_DSC_0307.JPG

pikefinder.pl/upload_img/91026_DSC_0192.JPG
 

Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Przejdź do forum:

Wygenerowano w sekund: 0.46
11,196,014 unikalne wizyty